Söderberg tappar i betyg – men toppar ändå SKI-mätningen

Söderberg & Partners toppar kundundersökningen om förmedlarföretag från Svenskt Kvalitetsindex för femte året i rad. Samtidigt uppvisar hela branschen – inklusive Söderberg & Partners – sjunkande betyg. 

Gustaf Rentzhog, koncernchef för Söderberg & Partners, säger i ett pressmeddelande nu på morgonen att branschen måste öka kundnöjdheten: 

– Det går att utläsa tre viktiga saker från mätningen. Att vi fortsätter göra ett riktigt bra jobb åt kunderna, att trenden med företagskunder som använder förmedlare är mer nöjda än kunder som har direktkontakt med försäkringsbolag och att alla i branschen har en hemläxa att göra med öka kundnöjdheten. 

SKI-undersökningen visar att företagskunder som använder en försäkringsförmedlare är mer nöjda jämfört med de kunder som har direktkontakt med ett försäkringsbolag.

Men samtidigt sjunker kundnöjdheten överlag. Branschen tappar i snitt 4 procentenheter i kundnöjdhet. Söderberg & Partners backar med 2,4 procentenheter.

– Det är fantastiskt roligt att se att vi har de nöjdaste kunderna vilket också är ett övergripande mål för företaget. Utmaningen framåt är att fortsätta att utvecklas och fortsätta växa och det är också särskilt glädjande att arbetet med nöjda kunder ger resultat också med hög tillväxt, säger Gustaf Rentzhog i pressmeddelandet. 

14 november, 2016