Länsförsäkringar Fastighetsförmedling gläds åt landets mest nöjda kunder

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling toppar Svensk Kvalitetsindex undersökning för 2016 inom fastighetsmäklarbranschen.

Kundnöjdheten mäts i image, förväntan, prisvärdhet, lojalitet samt produkt- och servicekvalitet. Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings betyg på kundnöjdhet hamnade på 73,2. Det kan jämföras med branschens genomsnitt på 68. 

– Resultatet är glädjande och ett kvitto på att vi arbetar på rätt sätt. Våra starkt förankrade värderingar och vårt hjärta i affären genomsyrar vår verksamhet och det visar sig i årets resultat. Det är oftast den enskilda fastighetsmäklaren som står bakom de höga nöjdhetsbetygen, det visar även undersökningen, säger Marcus Svanberg, vd på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, i ett pressmeddelande.

20 december, 2016