Allra: Egen kommunikationssajt ska räta ut frågetecknen
Med buller och bång och helsidesannonser i rikspressen lanserar Allra i dag lanserat en egen kommunikationsplattform – Allra Inifrån – där man uppenbarligen hoppas kunna presentera sitt eget budskap utan att få kritiska frågor om sin verksamhet.
Enligt Allra har medias uppmärksamhet på sistone ”antagit överdrivna proportioner”, efter att från början ha inneburit ”rättmätig kritik mot våra fonders avkastningsnivåer”.
– Vi förstår att den mediala uppmärksamheten kring oss fått flera kunder och sparare att undra, kanske till och med känna oro. Vi har försökt bemöta allt som skrivits om oss men upplever att vi inte riktigt fått chansen att ge vår syn på saken. På allrainifran.se kommer vi därför löpande att kommentera de saker som läggs oss till last och räta ut de frågetecknen som man kan uppfatta finns runt oss och vår verksamhet, skriver Allra i dag i ett pressmeddelande.
Trots benhård kritik i pressen mot höga avgifter, låg avkastning, märkliga utlandsbolag, mängder av kundklagomål och massavhopp av sparare från Allras fonder, tycks Allra alltså inte ha slängt in handduken.
”Även om granskningen periodvis har varit tuff, så är vi ändå övertygade om att Allra, med våra 250 medarbetare och 180 000 kunder, i slutändan kommer att gå stärkta ur det här”, heter det i Allras pressinformation i dag.