3 000 personer har svarat på frågan: "Hur tycker du att följande företag ger 'Service' utifrån hur du förväntar dig att få service?". Länsförsäkringar toppar för sjätte året i rad. 

Länsförsäkringar bäst på kundservice – för sjätte året i rad!

Länsförsäkringar blev för sjätte året i rad vinnare i kategorin Försäkring, när ServiceScore under gårdagen offentliggjorde resultatet av sin mätning av hur svenska konsumenter upplever kundbemötande och service.

Enligt ServiceScore har försäkringsbranschen överlag fått högre betyg de senaste åren.

De tre företagsgrupper som nominerats i kategorin Försäkring var Länsförsäkringar, Trygg-Hansa och Folksam. 

Folksam och Trygg Hansa höjde sitt betyg mest relativt sett, och lade därmed beslag på andra respektive tredje plats. Länsförsäkringar behåller sin förstaplats – vilket man alltså har gjort sedan mätningarna startade för sex år sedan.

ServiceScores mätning genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via Cint. Utnämningarna bygger på över 3 000 svenska konsumenters svar på hur olika företag ger dem service eller bemöter dem som kunder, och vilka företag som de anser har gett dem service över eller klart över deras förväntningar.

27 april, 2017
Gunnar Loxdal
0706946048