100-åring får ansiktslyftning på webben

Hundraårsjubilerande Alecta har gett sin webbplats en rejäl ansiktslyftning, med ny design, ny navigering och bättre möjligheter att svara på kundernas vanligaste frågor om tjänstepension.

Det nya upplägget bygger på att medarbetare på Alecta fungerar som guider. De ger information i utvalda ämnen och svarar på frågor som många kunder har ställt. Det kan handla om allt från att gå i pension till hur premierna för ITP fungerar.

– Kunder har frågat efter en bättre översikt men med möjlighet att vid behov även kunna gå på djupet. Med nya alecta.se tror vi att det blir lättare att hitta och ta till sig relevant pensionsinformation, säger Martin Hedensiö, Alectas chef för kommunikation & hållbarhet, i en presskommentar.

Nya alecta.se har så kallad responsiv design (precis som Sak & Livs webbplats) vilket innebär att menyer, bilder och text anpassar sig efter om besökaren använder dator, surfplatta eller mobiltelefon.

16 juni, 2017
Gunnar Loxdal
0706946048