AMF Fastigheter registrerar ”The Lobby” – varumärke för framtidens shopping

AMF Fastigheter har ansökt om att registrera ”The Lobby” som nytt varumärke. ”The Lobby” beskrivs som ett koncept för framtidens shoppingupplevelser.  

”The Lobby” är tänkt att lanseras i Stockholms innerstad i början av nästa år. 

I en beskrivning från Invest in Stockholm, säger AMF Fastigheters affärsutvecklingschef Annelie Gullström att ”The Lobby” är ett helt nytt koncept för shopping. 

Några viktiga ingredienser i shoppingkonceptet är att all service ska vara digitalt baserad, att det ska vara möjligt att komplettera med event och möten, och att det ska finnas en färdig modell för popup-butiker när internationella varumärken är intresserade av att lansera sig i Stockholm.

”The Lobby” är också tänkt att vara kopplat till Epicenter, AMF Fastigheters koncept för innovativa arbetsplatser. 

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag och ingår i AMF-koncernen.

Här kan du ta del av hela Invest in Stockholms artikel om AMF Fastigheters visioner för morgondagens shopping med mera.  

2 augusti, 2017
Gunnar Loxdal
0706946048