Ica Försäkring snart upp i 100 000 kunder – vill växa stort framöver!

Efter cirka två år på marknaden är Ica Försäkring uppe i knappt 100 000 kunder! Det framgår i en intervju där VD Carl Farberger berättar om planerna för Ica Försäkring framöver. 

Enligt Carl Farberger är Ica Försäkring det snabbast växande bolaget på den svenska sakförsäkringsmarknaden.

– Vi har ett nära nog komplett produktutbud, starkt varumärke i ryggen, produkter av hög kvalitet och stark distributionskraft. Vi har möjlighet att arbeta både med ICAs kanaler såsom ICA Banken och externa förmedlare, säger han i intervjun som förklaring till den snabba tillväxten.

Ambitionen är också att på sikt gå från att vara ett litet bolag på försäkringsmarknaden, till att på tio års sikt bli ett mycket stort bolag. Om över 50 procent av svenska folket handlar sin mat på Ica, är det en naturlig ambition att de också samlar sina försäkringar där, menar han:

– Jag upplever det som en stor fördel att vara en utmanare med ett starkt varumärke i ryggen. Det gör oss till en trovärdig utmanare och ger oss en potential till att på sikt bli ett mycket stort försäkringsbolag. Och inte fastna i att för evigt vara ett litet. Det finns ett ”glastak” för små försäkringsbolag att på allvar bryta igenom och bli stora. Men vi har fina möjligheter att bryta igenom det glastaket, säger Carl Farberger i intervjun.

Utan att avslöja i detalj vilka produktområden det gäller, aviserar han i intervjun att man under nästa år kommer att presentera ett antal intressanta nyheter ”på temat bredare kunderbjudanden”.

Ica Försäkring har i dag knappt 50 anställda. Inklusive kundservice och telemarketing sysselsätts cirka 90 medarbetare. 

Här kan du läsa hela intervjun med Carl Farberger. 

 

31 oktober, 2017
Gunnar Loxdal
0706946048