Barnen hatar på Trygg-Hansas julklappar i ny kampanjfilm

Nej, även om brandskyddsutrustning är en nyttig sak för i varje hem, så är det kanske inte barnens favoritjulklapp. Det framgår med all önskvärd tydlighet av Trygg-Hansas nya kampanjfilm ”En oväntad julklapp”. 

Trygg-Hansas medarbetare har varje år två dagar avsatta för volontärarbete.

I år erbjuds de anställda på Trygg-Hansa att göra skolbesök för att lära barn om brandsäkerhet genom ett specialanpassat lektionsunderlag med bland annat brandövning med VR-glasögon.

Dessutom har medarbetarna engagerats i en ny kampanjfilm för brandskyddsutrustning, kallad ”En oväntad julklapp”. De anställda på Trygg-Hansas kontor runt om i Sverige har fått hämta inslagna paket med antingen en brandvarnare, brandfilt eller en brandsläckare. Paketet har sedan getts till barnen i familjen, samtidigt som barnens reaktioner har filmats. 

Reaktionerna från barnen i åldrarna 3–8 år framgår av filmen ”En oväntad julklapp”. Budskapet är att brandsskyddsprodukter kanske inte är den allra roligaste julklappen att få – men att det ändå är väldigt viktigt att ge sina barn en brandsäker jul.

– För oss är det viktigt att man som medarbetare på Trygg-Hansa känner engagemang och stolthet för de samhällsfrågor vi driver i vår kommunikation. Vi har genom åren involverat våra medarbetare på olika sätt i vårt externa kommunikationsarbete och i år har våra kollegor själva fått bidra genom att skicka in filmer på sina barn som får en överraskande julklapp. Reaktionerna har varit oväntade och väldigt roliga, men framförallt vill vi ge den som tittar ett livsviktigt budskap om att brandsäkra sitt hem inför julen, säger Hanna Axelsson, kommunikationschef Trygg-Hansa, i en presskommentar.

Här kan du se Trygg-Hansas reklamfilm ”En oväntad julklapp”. 

8 december, 2017
Gunnar Loxdal
0706946048