Alla Hjertans Dag! Hjerta lanserar sin nya organisation

I dag den 14 februari lanserar Hjerta sin nya koncernstruktur med en ny grafisk profil och nytt rådgivarkoncept.

Den danska finanskoncernen NewCaps dotterbolag i Sverige relanseras i dag under varumärket Hjerta. 

Nyordningen – som aviserades i oktober förra året – innebär bland annat att det bolag som tidigare hette Monyx AB döps om till Hjerta Norden AB och att Hjerta blir det centrala varumärket för NewCaps verksamhet i Sverige.

Den nya Hjertakoncernen består av drygt 80 rådgivningsbolag med 210 rådgivare på fler än 40 orter i hela Sverige. Enligt Hjerta är målsättningen för den nya koncernen att vara det ledande rådgivningsföretaget inom försäkring och sparande. Detta ska ske med hjälp av nya digitala hjälpmedel, nya produkter och anpassning till nya regelverk.

– Vi går ihop för att bli starkare och kunna erbjuda bättre rådgivning i dagens klimat. Det är kundernas behov och krav som är drivkraften i Hjerta. Nu har vi de muskler som är nödvändiga för att även i framtiden vara det bästa alternativet för våra rådgivare och deras kunder, säger Johan Wagman som är koncernchef i den nya Hjerta-koncernen. 

– Styrkan med Hjertakoncernen förutom våra rådgivare är varumärket, franchisekonceptet och våra slutkundserbjudanden. Även om det personliga mötet alltid kommer att vara kärnan i Hjertas verksamhet är digitala lösningar en viktig del i Hjertas kunderbjudande. Den satsning vi gör på området handlar både om stödet till rådgivarna och ökade möjligheter för kunderna att få en komplett överblick av sin finansiella situation.

14 februari, 2018
Gunnar Loxdal
0706946048