Premiär för AMF Fastigheters satsning på ”The Lobby”

I dag den 5 april är det premiär för AMF Fastigheters satsning på ”the lobby” – ett helt nytt butikskoncept i centrala Stockholm. 

The Lobby beskrivs som en plats för att testa och utveckla innovativa lösningar för framtidens butiks- och shoppingupplevelser. Adressen är Regeringsgatan 61 i Stockholm, och butikerna öppnas för allmänheten idag klockan 14.

Totalt finns över 40 olika varumärken på plats. I samband med invigningen flyttar Volvo Cars tillfälligt in sin studio från Kungsträdgården.  

– Det stora intresset för The Lobby visar att vi skapat något som tidigare saknats. Med The Lobby har vi skapat ett testlabb där vi tillsammans med modiga och nytänkande varumärken kommer att utveckla framtidens handel, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter, i en presskommentar.

I The Lobby Market får ”up and coming” varumärken, entreprenörer, kreatörer och designers möjlighet att visa upp sig och nå en större publik. De kan välja bland ytor i olika storlekar – allt från en enda hylla upp till några kvadratmeter.

– Som ett av Sveriges största fastighetsbolag och ägare av några av Stockholms mest intressanta gallerior måste vi ligga i framkant. Vi var tidigt ute med att koppla upplevelser som restauranger till galleriorna. Med The Lobby har vi tagit det ett steg längre och skapat en plats där shopping och upplevelser gifts samman. Går det lika bra som vi hoppas kan konceptet mycket väl dyka upp på flera av våra handelsplatser framöver, säger Mats Hederos, VD för AMF Fastigheter, i ett pressmeddelande i dag.

Här kan du läsa mer om den nya butikssatsningen.

5 april, 2018
Gunnar Loxdal
0706946048