If lanserar sig som ”det oknepiga försäkringsbolaget”

Nu lanserar If sig som ”det oknepiga försäkringsbolaget” i en ny marknadsföringskampanj.

Kampanjen utgår från att If har under en längre tid arbetat med att förenkla delar av verksamheten.

– Med vår nya kampanj vill vi att även potentiella kunder ska känna till vårt fokus på att bli ett ännu enklare och smidigare försäkringsbolag att ha att göra med, säger Ifs Chief Marketing Officer Maria Ziv i en presskommentar.

Det tar den nya kampanjen fasta på att de flesta anser att försäkringar är något man behöver men inte alltid orkar befatta sig med. Filmerna driver med poänglösa aktiviteter vi tar oss för när vi skjuter upp viktiga men tråkigare saker, som försäkringar.

– Genom igenkänning och humor vill vi visa att vi har förståelse för att man kanske vill göra annat på sin fritid än att tänka på försäkringar, och att vi arbetar för att dialogen med oss ska vara så okomplicerad som möjligt, säger Maria Ziv.

5 juni, 2018
Gunnar Loxdal
0706946048