Maiden och fintechbolaget Northmill lanserar ny inkomstförsäkring

Sverigebaserade Maiden Life & General har lanserat en ny inkomstförsäkring tillsammans med fintechbolaget Northmill. 

Northmill är ett fintechbolag med fokus på banktjänster. Bolaget grundades år 2006 och har i dag ett 90-tal anställda och 360 000 kunder i Sverige, Finland och Polen. 

I juli förra året lanserade Northmill tillsammans med Maiden en livförsäkringsprodukt kopplad till lån, under varumärket Credway

Nu utvidgas alltså samarbetet med inkomstförsäkringar, som kommer att lanseras under varumärkena Easycredit och Credigo. Försäkringen faller ut vid arbetslöshet. 

– Våra försäkringsprodukter är i linje med vårt företags mission att förenkla vanliga människors finansiella liv. Precis som när de gäller våra finansiella produkter, hoppas vi att försäkringarna ska vara enkla att förstå, relevanta, transparenta och lätta att använda. Därför använder vi vår teknik och kunskap för att skapa bra försäkringsprodukter både för befintliga och för nya användare, säger Lars Blomfeldt, VD för Northmill, i en presskommentar.

Tanken är att Maiden och Northmill inom kort tillsammans ska lansera ytterligare försäkringsprodukter. 

Northmill AB hade under förra året en omsättning på 234 miljoner kronor och ett resultat efter skatt på 51 miljoner kronor.  

18 juli, 2018
Gunnar Loxdal
0706946048