Dina Försäkringar lanserar reklamkonceptet ”Ömtåligt”

Tidigare i år valde Dina Försäkringar en ny reklambyrå: Emakina DBG. Nu lanserar Dina tillsammans med reklambyrån det nya konceptet ”Ömtåligt”, berättar branschtidningen Resumé.

Kampanjen lanserades 19 september och kommer att visas digitalt, på bio och som utomhusreklam. Kampanjfilmerna har producerats av filmproduktionsbolaget B-Reel Films.

– I vår förra kampanj kommunicerade vi att alla svenskar är lika olika. Nu fortsätter vi på samma spår och visar att det finns mycket som kan vara ömtåligt för olika personer. För oss är det till exempel självklart att en hemmabyggd Nissan kan vara lika värdefull – och ömtålig – som en vintage Aston Martin. Vi gör helt enkelt försäkringar för 10 miljoner helt olika människor och har försäkringar för det mesta som är ömtåligt för just dig, säger Johan Lenkel på Dina Försäkringar, i en kommentar citerad av tidningen Resumé.

Här hittar du länkarna till de nya reklamfilmerna:

Ömtåligt – Bil.

Ömtåligt Villa. 

24 september, 2018
Gunnar Loxdal