Länsförsäkringar: Skärmhjälpen ska ge balans i internetanvändningen

Länsförsäkringar har lanserat ”Skärmhjälpen” för att hjälpa till att ge sina kunder balans i internetanvändningen. 

”Skärmhjälpen” består av ett enkelt test, för att undersöka användarens beroende av skärmtid, och ett antal lektioner för att minska skärmtidsanvändningen.

– Skärmhjälpen.se kan ge både vuxna och barn nya teoretiska kunskaper om digitalisering och psykologi, förslag på nya förhållningssätt till tekniken och varandra och praktiska tips att testa i sin vardag, säger Länsförsäkringar i sin programförklaring:

– Länsförsäkringar är ett kundägt företag med en lång tradition att arbeta förebyggande inom mängder av områden, inte minst hälsa. Skärmhjälpen är ett initiativ i linje med denna filosofi, och genom att göra den kostnadsfri och öppen för alla hoppas vi både kunna bidra till både våra försäkringstagares och den breda allmänhetens hälsa.

Initiativet har utformats av Stendahls Reklambyrå.

Här kan du själv testa Skärmhjälpen.

8 oktober, 2018
Gunnar Loxdal