Smile! AMF ger en ny förklaring till Mona Lisas leende

Mona Lisa får tjänstepension av Leonardo – klart hon har en anledning att le! Nu under hösten lanserar AMF, tillsammans med reklambyrån Forsman & Bodefors, ett nytt reklamkoncept som bygger på Mona Lisas leende.

– Vi försöker med olika grepp att uppmärksamma människor på värdet av tjänstepension. Att den är kopplad till lönen och på sikt blir en allt viktigare del av pensionen, säger Cecilia Rosendahl-Lavén, chef för Marknad och Kommunikation på AMF, i en presskommentar.

AMF ambition med de nya reklamfilmerna är att öka kunskapen om hur tjänstepensionen fungerar.

– Det kan efter en tid i arbetslivet handla om mycket pengar så en ökad medvetenhet hoppas vi också kan vaccinera mot att hamna i sparformer som inte motsvarar ens preferenser, säger Cecilia Rosendahl-Lavén.

Här kan du själv se AMF:s reklamfilmer med Mona Lisa och Leonardo da Vinci.

9 oktober, 2018
Gunnar Loxdal