Corona-krisen: LF förlänger gratis samtalsstöd för företagare
Sedan april erbjuder Länsförsäkringar ett kostnadsfritt samtalsstöd till alla företagskunder när det gäller frågor kopplade till coronakrisen. Nu har Länsförsäkringar beslutat att förlänga erbjudandet om kostnadsfritt samtalsstöd till och med september månad.
Bakgrunden till Länsförsäkringars erbjudande är att coronapandemin har fått stora konsekvenser för många mindre företag.
– Många av våra företagskunder har och kommer fortsatt ha det tufft på grund av coronapandemin. Det kan då göra skillnad att få tillgång till en utomstående expert som lyssnar och hjälper till att reda ut problem. Vi kan inte göra allt men genom samtalen kanske en del oro kan minskas och viss balans återskapas säger Kristina Ström Olsson, hälsostrateg på Länsförsäkringar, i en kommentar.
Det förlängda erbjudandet innebär att Länsförsäkringars kunder kan få professionell stöttning inom följande områden vid upp till tre tillfällen:
• Chefsstöd: Stöd i frågor som rör ledarskap, kommunikation, och HR.
• Ekonomi: Exempelvis vägledning kring regeringens så kallade stödpaket.
• Juridik: Juridiska frågor som uppstått till följd av pandemin.
• Psykologi: Personlig stöttning i en orolig tid.
Samtalsstödet ingår normalt som en del i Bo kvar-försäkringen och i Sjukvårdsförsäkringen. Just nu erbjuds nu stödet utan kostnad till samtliga företagare som är försäkrings- eller bankkunder hos Länsförsäkringar.