Sveland permanentar erbjudande om fria samtal till FirstVet
Sveland meddelar att erbjudandet om obegränsat antal fria samtal till FirstVet nu kommer att bli permanent. Sedan slutet av mars har kunderna erbjudits fria samtal under en tidsbestämd period, men nu permanentas alltså erbjudandet.
Svelands inledde redan år 2017 ett samarbete med den digitala veterinärtjänsten FirstVet. Tidigare har kunderna haft möjlighet till tre fria samtal per år.
När coronapandemin blev ett faktum beslutade Sveland att öppna upp för obegränsat med fria samtal för sina kunder, under en tidsbestämd period. Detta eftersom många fick svårt att ta sitt djur till veterinären på grund av rädsla eller risk för smittspridning. Beslutet om obegränsat antal samtal gällde till en början fram till i slutet av maj, sedan förlängdes perioden fram till den sista augusti.
Enligt Sveland har många av bolagets kunder uttryckt en önskan om att möjligheten till obegränsat fria samtal ska fortsätta. De önskemålen är en av anledningarna till att Sveland nu väljer att göra tjänsten permanent.
– Många efterfrågar det här och som ett kundägt bolag lyssnar vi på våra kunder. Vi vill att våra kunder ska ha tillgång till veterinärkonsultation när det passar dem, säger Linda Kreutz, chef för Affärsområde sällskapsdjur på Sveland Djurförsäkringar.
Sveland påpekar att beslutet också fattas utifrån ett hållbarhetsperspektiv.
– Genom att kunderna får fri tillgång till rådgivning digitalt, kan de i många fall slippa att åka iväg till veterinären med sina djur i onödan, framför allt är det viktigt nu under coronapandemin. Det blir också ett sätt för oss att minska våra skadekostnader, något som både vi och våra kunder gynnas av, säger Linda Kreutz.