Lärarförsäkringar fick pris för branschens bästa kundservice
Enligt undersökningen Customer Experience 2021 från Brilliant Awards är Lärarförsäkringar det bolag i försäkringsbranschen som är bäst på kundservice.
Customer Experience 2021 uppmärksammar de företag i Sverige som levererar mest engagerade kundservicen i sin bransch. Utmärkelsen baseras på data från 135 företag och sammanlagt 2,5 miljoner kundundersökningar.
— Efter förra årets silvermedalj känns det härligt att vara tillbaka på toppen av prispallen igen. Vårt konsekventa arbete med medarbetarengagemang och kundlojalitet fortsätter att ge resultat. Jag är extra stolt över alla våra medarbetar som håller engagemanget på högsta nivå trots de prövningar som den pågående pandemin innebär, säger Sara Öster, rådgivningschef på Lärarförsäkringar, i en kommentar.
Data från Brilliant visar att de företag som levererar högt medarbetarengagemang i sin kundservice också har fler lojala kunder.
— Våra löpande analyser visar att engagerade medarbetare skapar lojala kunder och stärker affären. Lärarförsäkringar visar vägen och vikten av att kontinuerligt kartlägga kundupplevelsen för att få ett kvitto på hur organisationen ligger till, säger Andreas Ferm, VD på Brilliant Future, i sin kommentar.
Tvåa respektive trea efter Lärarförsäkringar på topplistan för försäkringsbranschen kom de båda länsförsäkringsbolagen Länsförsäkring Kronoberg och Länsförsäkringar Skaraborg.
Brilliant Future har även undersökt vilka organisationer som har flest engagerade medarbetare. Här utmärkte sig Länsförsäkringar positivt. I kategorin tjänsteföretag toppar inte mindre fem bolag inom Länsförsäkringar: Länsförsäkringar Uppsala, Länsförsäkringar Göinge-Kristianstad, Länsförsäkringar Stockholm, Länsförsäkringar Skaraborg och Länsförsäkringar Skåne. I kategorin organisationer med upp till 100 anställda kom Länsförsäkringar Blekinge och Humlegården på delad tredje plats, och Länsförsäkringar Uppsala kommer på andra plats i kategorin Årets förändringsresa. Undersökningen baseras på data från organisationernas egna medarbetarundersökningar och totalt ligger 185 organisationer och 235 000 medarbetarundersökningar till grund för jämförelsen.