Folksam förlänger sitt samarbete med Svensk Friidrott med fyra år
– Vi är otroligt stolta över att få fortsätta vårt partnerskap. Friidrott engagerar många både på bredd- och elitnivå så det känns extra viktigt att vi som idrottens försäkringsbolag är med och bidrar till friidrottens fortsatta utveckling. Tillsammans kan vi skapa ett hållbart idrottande genom hela livet, säger Madeleine Hasselwander, Key Account Manager på Folksam Idrott, i en kommentar.
Folksam beskriver sig som idrottens försäkringsbolag, och försäkrar alla barn och ungdomar upp till 16 år som är aktiva i en förening inom Svenska Friidrottsförbundet. Försäkringen omfattar bland annat deltagare i de friidrottsskolor som arrangeras av föreningar runt om i Sverige.
Jan Larsson är marknadschef på Svenska Friidrottsförbundet. Han säger så här om det förnyade samarbetet med Folksam:
– Folksam Grand Prix-tävlingarna är väldigt viktiga för våra aktiva och tillhör de största och populäraste friidrottsevenemangen under året för Svensk Friidrott. Det ger våra aktiva möjlighet att möta bra internationellt motstånd på hemmaplan och få stöd från hemmapubliken. Vårt samarbete med Folksam som nationell partner och Titelsponsor har haft stor betydelse under många år och vi är glada för att vi tillsammans med Folksam nu tar sikte på att utveckla tävlingarna ytterligare de kommande fyra åren.