Dan Henriksson går från Fenix Outdoor till Gjensidige
Gjensidige har anställt Dan Henriksson som Head of Conversion Optimization, vilket innebär att han blir ansvarig för konverteringsoptimeringen. Han kommer närmast från Fenix Outdoor där han arbetade med konverteringsoptimering och trafikanskaffning för Fjällräven och Naturkompaniet.
Enligt Gjensidige är rekryteringen av Dan Henriksson ett exempel på att man fortsätter satsningen på digitalisering och kundorientering.
– Arbetet med konverteringsoptimering är en central del för att lyfta vår digitala försäljning och skapa en ännu bättre kundresa på vår hemsida. Jag är oerhört glad över att vi lyckats värva just Dan Henriksson till Gjensidige. Han är en driven och resultatinriktad person med lång erfarenhet av konverteringsoptimering, säger Lina Winqvist, chef för Marknad och CRM, i sin kommentar.
Dan Henriksson påbörjade sin anställning vid Gjensidige i februari. Så här kommenterar han sitt nya uppdrag i pressmeddelande från Gjensidige:
– Det jag ser mest fram emot är arbetet med att göra gjensidige.se till en mer effektiv försäljningskanal samt att göra upplevelsen för nya och existerande kunder så friktionslös som möjligt.