SEB ger gratis företagsförsäkring och sjukförsäkring till nya kunder
Nya kundföretag som väljer SEB som bank får på köpet ger gratis företagsförsäkring och sjukförsäkring till entreprenörer.
Den som tackar ja till att bli företagskund i SEB får ett kostnadsfritt företagspaket under sitt första halvår som kund, vilket motsvarar cirka 600 kronor.
Men inte nog med det – nya kunder får också helt utan kostnad en företagsförsäkring i Trygg-Hansa under sex månaders tid, vilket anges ha ett värde från cirka 2 000 kronor. Försäkringslösningen i Trygg-Hansa omfattar en självrisk på 1 500 kr — att jämföra med ordinarie självrisksnivå på 6 000 kronor — vid brand, inbrott eller vattenskada på arbetsplatsen.
Till det kommer också en kostnadsfri sjukförsäkring under två års tid — Trygg Start — till ett värde av cirka 1 400 kronor. Försäkringen ger upp till 2 000 kronor per månad vid långvarig sjukdom, utöver ersättningen från Försäkringskassan.
— Vi vill hjälpa våra kunder i alla faser av företagandet och vet att det är extra mycket att tänka på i början. Därför har vi uppdaterat vårt erbjudande för nystartade företag, säger Jenny Ek, segmentsansvarig, Small SME och kommersiellt ansvarig spara vid SEB, i en kommentar.
Rebecca Stenbeck är projektledare för lanseringen vid affärsutveckling på SEB. Hon säger så här i sin kommentar:
— Vi har lyssnat på kunderna som efterfrågar trygghet och enkelhet. I vårt uppgraderade företagspaket för nystartade företag erbjuder vi nu en unik kombination av de viktigaste banktjänster du behöver som ny företagare tillsammans med nystartsförsäkringar, helt kostnadsfritt första 6 mån, säger
SEB deklarerade under förra året att man planerar att genomföra en utökad satsning inom bankassurance, både på privat- och företagsmarknaden.
Samarbetet mellan SEB och Trygg-Hansa sträcker sig många år tillbaka i tiden. På 1990-talet förvärvade SEB hela Trygg-Hansa-koncernen. Livdelen behöll man medan sakdelen såldes vidare till Codan och som bekant kom att ingå i RSA-koncernen. Trots ägarbytet har SEB och Trygg-Hansa fortsatt att goda relationer och samarbeta om olika typer av erbjudanden. Även övriga Codan-koncernen har omfattande erfarenheter av nära samarbete med banker
— Vi vill erbjuda våra kunder attraktiva försäkringserbjudanden som ger ett större kundvärde kopplat till vår kärnaffär. Gör vi detta i kombination med bra service så skapar vi nöjdare kunder vilket leder till högre kundlojalitet, säger Saman Jabbari som är Commercial Insurance Manager vid SEB.