SEB, Gjensidige och LF anslöt till SOS International Healthcare
SOS International Healthcare rapporterar att man har haft en god tillväxt i Sverige och under det senaste året fått in tre nya stora kunder: SEB, Gjensidige och Länsförsäkringar.
SOS International har under året även flyttat till nya lokaler med plats för mer personal i Göteborg, och har utvidgat nätverket av psykologer och fysioterapeuter.
— Vi är nu en av de ledande leverantörerna av assistans och tjänster inom sjukvårdsförsäkringar. Vi täcker hela vägen från första kontakt hos sjukvårdsplanering till psykologisk behandling, fysioterapi och medicinsk rådgivning, säger Gustav Dahlberg, EVP vid SOS International Healthcare, i en kommentar.
Avsikten är att SOS International i framtiden ska fortsätta att fokusera på digital transformation som säkerställer en god kundresa och mer effektiva behandlingar för försäkringstagarna och en högre grad av automatiserade arbetsprocesser på SOS International.
— Vi levererar digifysiska behandlingar genom kombinationer av personligt möte, online och med hjälp av digitala självhjälpsprogram, säger Gustav Dahlberg.
Utöver ett rikstäckande nätverk av psykologer och fysioterapeuter omfattar nätverket av medicinsk personal hos SOS International även naprapater, kiropraktorer och sjuksköterskor.
SOS International beskriver sig som en av Nordens marknadsledande assistansorganisationer med larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland. Bolaget grundades 1961 och ägs av 13 av de största försäkringsbolagen i Norden. Totalt har SOS International i dag cirka 1 000 anställda som representerar 30 nationaliteter och tillsammans talar fler än 37 olika språk.