Petra Broman lämnar Max Matthiessen för att gå till Säkra
Säkra meddelar att Petra Broman har rekryterats som kommunikationsdirektör för koncernen. I den nya rollen ansvarar hon för att driva bolagets varumärkesfrågor och kommunikationsstrategi. Hon tillträder den 21 juni och tar då även plats i koncernledningen
Tjänsten som kommunikationsdirektör är nyinrättad för att lyfta bolagets varumärke och kommunikationsinsatser. Petra Broman kommer närmast från en anställning som kommunikationschef vid Max Matthiessen. Tidigare har hon bland annat varit marknadsansvarig i Norden för Fidelity International.
— Petra är ett mycket välkommet tillskott hos oss på Säkra. Kommunikation och varumärkesfrågor kommer att vara viktiga delar i vårt fortsatta arbete. Med hennes erfarenhet och kompetens är jag övertygad om att hon kommer att bidra starkt i vår resa framåt, säger Säkras VD och koncernchef Eva Pantzar Waage i en kommentar.
Petra Broman säger så här i sin kommentar:
— Säkra befinner sig i ett spännande skede där arbetet inom marknad och kommunikation kommer att ha en stor betydelse. Det ska bli otroligt roligt att få vara en del av deras fantastiska team och bidra med frågor som ligger mig varmt om hjärtat.