Ny kampanj från Hedvig fokuserar på skadeersättningen för smink
Hedvig lanserar nu en kampanj med fokus på att Hedvig som första försäkringsbolag i sin hemförsäkring inkluderar generös skadeersättning för smink och hudvård.
Enligt Hedvig uppdaterar man villkoren för att inkludera smink och hudvård efter en omfattande undersökning som visar att en stor grupp kvinnor värderar skönhetsprodukter högt. Undersökningen genomfördes bland kvinnor i Skandinavien i åldrarna 20–30 år och i åldersgruppen uppgav 16 procent av de tillfrågade att smink och andra skönhetsprodukter är deras mest värdefulla ägodelar.
— Hedvig blir nu det första försäkringsbolaget som inkluderar en generös ersättning för smink- och skönhetsprodukter i sin hemförsäkring, heter det i informationen från Hedvig.
Villkorsändringen innebär att skönhetsprodukter ingår i Hedvigs hemförsäkring. Vid stöld eller annan plötslig händelse ger Hedvig nu ersättning upp till 80 procent av det totala värdet på smink och andra skönhetsprodukter. Hedvig jämför det med traditionella försäkringsbolag där motsvarande ersättning ligger på cirka 20 procent.
Förändringen understryks av en marknadsföringskampanj på temat ”Bring out your beauty” med filmer regisserade av den finländske regissören Anton Tammi. I kampanjen medverkar bland andra den den norska influencern Pauline Krokeide, den danska modellen Vincent Beier och svenska Julia Dang.