Kantar Sifo stämmer mySafety Försäkringar på 275 000 kronor
Kantar Sifo har inkommit till Stockholms tingsrätt med en stämningsansökan mot mySafety Försäkringar på 275 000 kronor.
Stämningen avser en faktura för en marknadsundersökning om IDkapningar mot företag, som beställdes av mySafety Försäkringar och genomfördes i februari förra året.
Enligt Kantar Sifo har undersökningen levererats i enlighet med överenskommen offert. Dock har man hittills, enligt stämningsansökan, inte fått full betalning för den faktura som skickades ut efter undersökningen.
Av stämningsansökan framgår att mySafety inte varit tillfreds med undersökningen. mySafety Försäkringar AB reklamerade undersökningen i april förra året med motiveringen att undersökningen inte uppfyllde de krav man kommit överens om och heller inte var jämförbar med tidigare års liknande undersökningar.
Kantar Sifo framhåller i sin stämningsansökan att undersökningen genomförts i enlighet med offerten, att frågeformulären utformats för att ge ett så tillförlitligt resultat som möjligt, och att eventuella ändringar i formulären jämfört med tidigare år kommunicerats med mySafety Försäkringar AB.
— Kantar Sifo har utfört arbetet i enlighet med den överenskommelse som har funnits mellan parterna och varan har inte varit behäftad med fel, varför Kantar Sifo har rätt att utfå yrkat belopp, heter det i stämningsansökan.
Ombud i ärendet för Kantar Sifo är Intrum Sverige AB.
mySafety Försäkringars VD Carl Henric Holmberg säger till Sak & Liv att man inte kommenterar vi inte ett pågående ärende, men bekräftar att man har meningsskiljaktigheter angående en faktura från 2021 men att man hoppas att kunna komma överens om detta framöver:
— Vi har nu en dialog kring detta och hoppas lösa situationen på bästa sätt för alla parter.
Här kan du som har ett abonnemang på Sak & Liv Premium ta del av stämningsansökan.