Evident har fått in 30 000 kunder – påbörjar internationell satsning
Under sitt första år har nystartade livbolaget Evident fått in 30 000 kunder, som tecknat försäkring i bolaget. Nyteckningspremien uppgår till 31 miljoner kronor. Nu siktar man internationellt, och påbörjar inom kort försäljning även utanför Sveriges gränser
Det var i slutet av februari 2021 som Evident lanserade sitt försäkringserbjudande.
— Vi är jättenöjda med vårt första verksamhetsår! Med tanke på vad vi har fått till det här första året så ser vi mycket fram emot, och ser positivt på, vad de kommande åren har att erbjuda, säger Evidents VD Michaela Bruneheim i en kommentar.
Evident erbjuder i dag tre olika försäkringsprodukter; individuell livförsäkring, individuell försäkring för allvarlig sjukdom samt grupplivförsäkring.
Under sitt första år har Evident även etablerat flera distributionssamarbeten och hälsosamarbeten, genomfört en nyemission och tagit in flera nya ägare i bolaget. Man satsar även på hållbarhet som en naturlig del av verksamheten och mäter bland annat klimatavtryck och klimatkompenserar årligen för dubbla avtrycket.
Inom kort planerar Evident att påbörja försäljning av försäkring även utanför Sveriges gränser. Det framgår inte av informationen från Evident vilka nya marknader det kan handla om.