Lottie Funck Ekelund ny chef för Agrias marknad och kommunikation
Agria meddelar att Lottie Funck Ekelund rekryterats som chef för marknad och kommunikation. I den rollen får hon det yttersta ansvaret för marknadsföringen i de nio länderna där Agria är verksamt.
Lottie Funck Ekelund kommer senast från Synoptik där hon som Marketing & digital director bland annat ansvarat för Synoptiks digitala förflyttning och konceptutveckling. Tidigare har hon bland annat varit verksam i internationella bolag som Unileverkoncernen och LG Electronics.
— Det känns väldigt spännande och roligt att få vara med på Agrias fortsatta framgångsresa. Agria är ett starkt varumärke med en unik position på den svenska marknaden. Jag ser framemot att bidra till fortsatt ökad tillväxt genom att vidareutveckla varumärket på nya marknader och stärka de digitala kanalerna, säger Lottie Funck Ekelund i en kommentar.
Agrias VD Agnes Fabricius säger så här i sin kommentar:
— Vår tillväxtresa fortsätter, med internationaliseringen som främsta motor i kombination av ett stort fokus på fortsatt digitalisering av verksamheten. Här kommer Lotties erfarenhet av att leda större transformationer i en internationell miljö bli en viktig tillgång för oss.