Folksams Christopher Constantien blev årets bästa marknadschef
Tidningen Resumé har utsett Christopher Constantien på Folksam till Sveriges bästa marknadschef 2022 i kategorin bank- och försäkringsbranschen.
Så här formulerar Folksam sin prismotivering:
”Från en redan stark position har Folksam i konkurrens med både uppstickare och traditionella aktörer lyckats förflytta sitt varumärke allra mest inom bank- och försäkringsbranschen. Det ger marknadschefen Christopher Constantien en första plats i Resumés tävling Sveriges Bästa Marknadschefer 2022.”
Christopher Constantien säger så här i en kommentar:
— Jag är mycket glad för vinsten i Sveriges bästa marknadschef 2022. Det är ett otroligt fint bevis på ett imponerande teamwork, inte bara från alla fina medarbetare som skapar fantastisk kommunikation men också från alla medarbetare på Folksam som varje dag lever upp till vårt varumärkeslöfte och stärker vår position som företaget med stort hjärta.
Anna-Karin Laurell, chef för marknad och försäljning på Folksam på Folksam, säger så här i en kommentar i tidningen Resumé:
— Christopher besitter en djup varumärkesstrategisk kunskap, har gedigen erfarenhet från samtliga kommunikationsdiscipliner och har visat att knepiga frågor som försäkring och pension kan upplevas och uppskattas av såväl kunder som parter bara den kommunikativa känslan är den rätta.
— Genom sin kombination av god affärsförståelse, insiktsdrivna angreppssätt och kreativa ådra har han visat hur varumärket utgör ett viktigt affärsstrategiskt verktyg. Som person är han diplomatisk och inlyssnande och kombinerar eftertänksamhet med kreativitet på ett sätt som gör hans röst värdefull. Han är också lugn och trygg i sig själv och har ett inkluderande och inspirerande ledarskap som möjliggör för medarbetare och kolleger att växa och bidra till vår gemensamma framgång.