Maria Ankarcrona utsågs till Trygg-Hansas kommunikationschef
Maria Ankarcrona har utsetts till ny kommunikationschef på Trygg-Hansa, vilket innebär att hon har det övergripande ansvaret för försäkringsbolagets interna och externa kommunikation.
Hon kom till Trygg-Hansa i december 2019 som tf presschef, och året därpå fick hon denna roll permanent. Tidigare har hon bland annat varit nordiskt kommunikationsansvarig vid Fidelity, kommunikationsansvarig vid Danske Bank i Stockholm och ansvarig för PR och marknadsföring vid HSBC Global Asset Management.
I sin kommentar understryker hon att 2022 har varit ett händelserikt år för Trygg-Hansa, som sedan den 1 april är i en ny organisation med Tryg och Moderna Försäkringar och även har lanserat ett nytt produktområde med Trygg-Hansa djurförsäkring:
— Det var kärlek vid första ögonkastet redan dagen då jag började på Trygg-Hansa. Aldrig hade jag kunnat tro att det är så engagerande och roligt med försäkringar. Nu ser jag fram emot att fortsätta utvecklas i min roll som kommunikatör och tillsammans med mina kreativa kollegor skapa engagerande kommunikation som skänker trygghet i tider av förändring. Allt vi gör utgår från vårt ikoniska varumärke, livbojen och vårt vattentäta kommunikationskoncept ”Trygghet för livet”, som inte bara lägger grunden för våra framgångsrika vattensäkerhetskampanjer utan också hjälper oss att navigera rätt när vi ställs för utmaningar. Jag är förväntansfull inför 2023. Vi har så mycket roligt framför oss med en ny stor organisation, nya medarbetare, nya kunder, nya varumärkena Atlantica och Bilsport & MC, som nu ligger under Trygg-Hansa, och ett nytt produktområde. En aktiv kommunikationsavdelning är organisationens nav och en förutsättning för att skapa engagemang så väl internt som externt.