Hur arbetar etablerade bolag med digitalisering? Den 15 mars får du veta mer!

• Missa inte nätverksträffen den 15 mars!
Vad kan du lära dig i din verksamhet av hur olika etablerade bolag arbetar med digitalisering och teknisk utveckling? Missa inte möjligheten att komma på AW/mingel den 15 mars där du får möta representanter för etablerade bolag i försäkringsbranschen som berättar om sitt utvecklingsarbete!
Här anmäler du dig.
Det är lätt att stirra sig blind på den snabba utvecklingen i insurtechbolagen som hittar på nya spännande saker med ny spännande teknik.
Men samtidigt pågår också lite mer i skymundan en intressant utveckling hos de etablerade företagen i branschen — för att säkra att man är relevanta för sina kunder även i framtiden. Och det är ju de stora bolagen som har kunderna — och även resurserna för att satsa stort på utveckling framåt!
På nätverksträffen den 15 mars kommer vi att beröra bland annat följande frågor:
- Hur förhåller sig de etablerade bolagen till sin legacy — arvet med stora trögrörliga system — i en alltmer föränderlig värld?
- Hur arbetar de etablerade bolagen för att locka till sig nya tekniktalanger, när nya techbolag uppbackade av riskkapital står på kö för att rekrytera nybakade tekniker och ekonomer?
- Kan man mäta om de etablerade teknikbolagens satsningar på automatisering, digitalisering och AI är lönsamma på kort och lång sikt?
Vi är mycket glada över att ha kunnat knyta en mycket kvalificerad grupp talare till träffen.
- Kjell Rune Tveita, CIO på If som beskriver sig som det mest digitaliserade sakbolaget på världens mest digitaliserade marknad.
- Anders Lundin, Sverigechef på Gjensidige som har satsat stora resurser de senaste åren på digitalisering, och har lyckats minska sina driftskostnader dramatiskt.
- Mats Dahlquist, VD för Trygg-Hansa, som bland annat berättar om hur Trygg-Hansa lyckats med konststycket att på kort tid både integrera Moderna Försäkringar och dessutom byta IT-miljö från Codan till Tryg — samtidigt som lönsamheten har hållits uppe.
Värd för nätverksträffen är SPP — ett av de etablerade livbolagen som har tagit den nya digitala världen på allvar. SPP —en del av Storebrandkoncernen — berättar om filosofin bakom bolagets teknikutveckling. På plats möter du även SPP:s VD Jenny Rundbladh och CIO Monika Rappe.
Vi är övertygade om att du kommer att ha stor glädje och nytta av att lyssna på deras erfarenhet av att arbeta med teknisk utveckling ett etablerat bolag — oavsett om du i dag arbetar i ett traditionellt bolag som står inför en omställning, är verksam i ett nystartat techbolag med inriktning mot försäkringsbranschen eller bara intresserad av att veta mer om vart utvecklingen är på väg!
Varmt välkommen den 15 mars!
Här anmäler du dig.
/Insurance Evolution
—ett samarbete mellan Sak & Liv & FörsäkringsPlatsen
PS. Antalet platser är begränsat, först till kvarn gäller. Med andra ord kan det vara idé att anmäla sig redan nu för att vara säker på att få en plats. Du hittar anmälan här.