Gouda Reseförsäkring satsar på nya produkter inom Affinity/Gruppaffär

• ”Vår styrka är att vi snabbt kan skapa och anpassa våra produkter utifrån nya behov, i ett föränderligt segment och i en föränderlig omvärld”, säger Caroline Labella.
Gouda Reseförsäkring växer och breddar sitt produktutbud på den nordiska marknaden, bland annat inom området Affinity/Gruppaffär.
Gouda Reseförsäkring fungerar ett varumärke inom Gjensidige-koncernen. Verksamheten har funnits i Norden sedan 1994 och har i dag kontor i Köpenhamn, Stockholm och Oslo samt närvaro i Helsingfors genom partners. Man har även en egen nordisk alarmcentral, Gouda Alarm, som är integrerad i verksamheten och öppen dygnet runt.
Gouda har nu beslutat att satsa på att bredda sitt produktutbud inom Affinity/Gruppaffär. Det handlar bland annat om aktivitetsförsäkringart, försäkring via kreditkort, försäkringslösningar för medlemsorganisationer och förbund, biljett- och eventförsäkring och försäkring för uthyrning av semesterboenden.
— Vi ser idag en ökad efterfrågan på tilläggsförsäkringar och kringprodukter kopplat till resa, och för oss som specialister på reseförsäkring blir detta ett naturligt tillväxtområde i vårt nästa steg att nå ökade marknadsandelar, säger Caroline Labella, försäljningschef för Gouda Reseförsäkring Sverige, i en kommentar.
Ambitionen är att vara det naturliga varumärket inom reseförsäkring, både inom Leisure Travel och Corporate Travel samtidigt som man växer inom Affinity/Gruppaffär.
— Vår styrka är att vi snabbt kan skapa och anpassa våra produkter utifrån nya behov, i ett föränderligt segment och i en föränderlig omvärld. Tack vare att vi har en egen alarmcentral och effektiva koncernfunktioner som sälj, support och skadeavdelning, kan vi vara agila i utvecklingen av nya produkter och grupplösningar utifrån marknadens behov. Ett exempel på detta var i samband med att Covid19-pandemin slog till, då Gouda var ett av få försäkringsgivare på marknaden att tidigt omfatta Covid19 i våra försäkringsprodukter, säger Caroline Labella.