Bliwa meddelar att man under november lanserade ett antal förändringar i sin vårdförsäkring med syftet att stärka kundupplevelsen.
Förändringarna innebär bland annat att kunderna får tillgång till smidigare formulär för att bedöma medicinskt behovet och vid skadereglering. Utöver det har det genomförets ett antal förbättringar av de tjänster som hanterar kommunikationen mellan kund, vårdplanering och vårdgivare.
— Förbättringarna stärker kundupplevelsen genom att göra det enklare för kunderna att snabbt få tillgång till specialistvård och att få hjälp med att hitta rätt vård, säger Caroline Boqvist, chef för Produkt & Erbjudande på Bliwa, i en kommentar.
Bliwa har erbjudit vårdförsäkring sedan år 2013. Vårdförsäkringen ger kunderna tillgång till rådgivning, förebyggande tjänster, tidsbokning och snabbare vård av specialister.
— Vårdförsäkring möter efterfrågan på att snabbt ska kunna återgå i arbete. Försäkringen bidrar på så sätt till att minska både sjukfrånvaro och sjuknärvaro. Det är en uppskattad förmån som gynnar medarbetare, företag och samhället i stort, säger Caroline Boqvist.