Ansvarig Kontinuitetshantering (BCM) – Agria

Hemsida Agria
Vi på Agria växer och letar nu efter vår nästa kollega inom Kontinuitetshantering! Är du en driven och resultatorienterad person med bakgrund inom säkerhet och erfarenhet från en internationell miljö med fokus på kris och kontinuitetshantering? Då kan det här vara något för dig. Läs mer nedan!
Om jobbet
Rollen är av både strategisk och operativ karaktär. Du kommer bland annat att arbeta med följande:
- Ansvar för kontinuitetshantering, beredskap, avbrottsplaner, återställandeplaner.
- Utbildning av medarbetare inom kontinuitetshantering.
- Ansvara för att verksamheten genomför sina tester av Kontinuitetsplaner. Du ansvarar för att ta fram en övergripande årlig testplan och säkerställer att förebyggande tester och övningar utförs för identifierade väsentliga processer, Affärsområden, dotterbolag och filialer.
- Delta i GAP-analys mot säkerhetsriktlinjer.
- Samordning av BIA. Samt förbättra arbetet med Business Impact Analysis (BIA)
- Stötta vid planering, genomföra och följa upp Säkerhetsarbetet i alla Agrias filialer och dotterbolag samt Affärsområden och ansvara för delar i Säkerhetsplanen.
- Utbildning och stöd till personal om riktlinjer, instruktioner och arbetssätt vad gäller säkerhet.
- Utgöra stöd och driva kvalitetshöjande aktiviteter inom relevanta säkerhetsområden, enligt fastställda planer inom avdelningens uppdrag.
Revidera och vid behov uppdatera styrdokument och metod/process för området. Utveckla hur vi inom Agria ska bedriva Kontinuitetsarbetet genom att utreda behov av samverkansgrupper samt hur information ska spridas, avrapportering och uppföljning inom området. Rapportera eventuella brister som identifierats under test och övningar.
Du har kontaktytor mot chefer och specialister inom hela Agria inkl. filialer och dotterbolag samt funktioner inom moderbolaget Länsförsäkringar AB. Tjänsten är placerad på Tegeluddsvägen, Stockholm. Resor förekommer i tjänsten.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med Kris- och Kontinuitetshantering och vill fortsätta fördjupa dig inom området. Du behöver ha relevanta Högskole- eller universitetsutbildning och minst 3-års arbetslivserfarenhet i liknande roll.
Som person är du drivande och resultatorienterad med hög initiativförmåga, högt ansvarstagande och hög genomförandekraft. Du är analytisk med förmåga till självledarskap och att skapa struktur, hantera många initiativ samtidigt och leverera resultat med kvalité i tid. Du är utåtriktad, kommunikativ och relationsskapande och har lätt för att entusiasmera och skapa engagemang. Eftersom vi är en internationell koncern ser vi att du obehindrat behärskar svenska och engelska muntligt och skriftligt, på en professionell nivå.
Det meriterande om du har:
- Arbetat tidigare inom försäkring eller bank i en internationell miljö med liknande arbetsuppgifter
- Erfarenhet av IT-kontinuitet och av att implementera, uppdatera och följa upp ledningssystem baserat på marknadens etablerade standarder
- Kunskaper om de regelverk och lagar vi styrs av som försäkringsbolag.
- Erfarenhet av att driva säkerhetsfrågor mot leverantörer såsom vid kravställning, uppföljning, förfrågning och utvärdering.
Vi rekryterar utifrån vår affärsidé, därför viktigt att du delar vår passion för att skapa trygghet för djur och människor, och har ett intresse för djur.
Om oss
Agria är idag marknadsledande i Norden på djurförsäkringar och växer i Europa och det finns stora möjligheter till att jobba långsiktigt och utvecklas tillsammans med oss. Vi förser djur, deras ägare och växtodlare med flexibla försäkringslösningar och vår mission är att skapa trygghet för djur och människor i nära samarbete med djurägarorganisationer, veterinärer och länsförsäkringsbolagen.
Mer information
Låter det spännande? Då vill vi veta mer om dig! Välkommen med din ansökan redan idag. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
För att söka denna tjänst, besök jobb.lansforsakringar.se.