Dina Försäkringar satsar på interaktiva badrumsspeglar

OK, det låter som ett aprilskämt.

Men det är faktiskt en alldeles seriös satsning från Dina Försäkringar.

Eller åtminstone ett alldeles riktigt PR-jippo. 

Dina Försäkringar meddelar i dag att man har tagit fram en interaktiv badrumsspegel, som ska placeras ut hos fem utvalda familjer.

Den interaktiva spegeln är tänkt att få familjemedlemmar att börja prata med varandra. 

Enligt Dina Försäkringar ska familjemedlemmarna kunna berätta saker för spegeln som andra familjemedlemmar inte känner till, vad de tänker på och hur de mår. Allmänheten kan följa experimentet via en hemsida, tillsammans med en relationsexpert som ger tips och råd till deltagarna om kommunikation.

”Med vårt experiment låter vi folk öva på att stå upp för sina egna känslor, åsikter och önskemål. Vi vill lyfta vikten av att prata mer med varandra hemma, så att vi kan känna oss trygga och må bra. Hemmet är den plats där man ska kunna vara sig själv”, säger Paula Fagerlund, Kommunikation och webbchef på Dina Försäkringar, i ett pressmeddelande.

5 september, 2016