Trygg-Hansa valde Perfect Fools som ny kommunikationsbyrå

Trygg-Hansa har beslutat att anlita kommunikationsbyrån Perfect Fools för att skapa en ny kommunikationsplattform. 

– Perfect Fools känner sig hedrat av att ha valts ut som ledande byrå för ett av Sveriges största försäkringsbolag, Trygg-Hansa. Trygg-Hansa är ett av de äldsta och mest välkända varumärkena i Sverige, och sökte en kreativ fullservicebyrå för att ta varumärket genom sin digitala transformation och att bygga det ännu starkare inför framtiden, skriver Perfect Fools på sin hemsida.  

Uppdraget omfattar utvecklingen av en ny kommunikationsplattform, och arbete med kampanjer. 

– Med vår approach där vi bygger team för samarbete, med specialister på teknik, storytelling och media kommer Perfect Foolls också säkerställa att varumärkeskommunikationen är i linje med utvecklingen av nya digitala tjänster och produkter, heter det i kommentaren från Perfect Fools. 

Det första resultatet av det nya samarbetet väntas presenteras under sommaren. 

– Konceptet måste fungera bra i alla kanaler, från linjär-tv till minsta bannerförsäljning. Tidigare har vi haft ett mer traditionellt koncept som fungerade väldigt bra i de breda kanalerna men de framtida utmaningen ligger i att vi måste bli tydligare och synligare i bl.a de sociala kanalerna, berättar Mats Dahlquist, kommunikationsdirektör på Trygg-Hansa, i en kommentar i tidningen Resumé. 

20 april, 2017
Gunnar Loxdal
0706946048