Greater Than fick beställning värd 300 kkr från utländskt försäkringsbolag

Greater Than – som samarbetar med Moderna Försäkringar om en digitalt individuellt prissatt bilförsäkring – ökade sin omsättning med 25 procent till 1,1 miljoner kronor under första kvartalet i år. Förklaringen till ökningen är en förbeställning från ett utländskt försäkringsbolag. Pre-ordern ligger på på 500 enheter vilket ger ett ordervärde på över 300 000 kronor.

Bolagets resultat efter skatt låg på samma nivå som första kvartalet 2016: –2,7 miljoner kronor.

VD Liselott Johansson skriver bland annat så här i sin kommentar till kvartalsrapporten:

– Nu har vi, ihop med Moderna Försäkringar lanserat världens första digitala, individuellt prissatta bilförsäkring.  Jag är oerhört stolt över mitt team och alla inblandade på Moderna – tillsammans kommer vi att revolutionera hela försäkringsvärlden, spelplanen kommer att förändras. Revolutionen är inte bara min entrepreneuriella förhoppning utan ett faktum som både McKinsey och Bain förutspår.

Enligt Greater Than har nyckeltalen kring samarbetet med  har överträffat både budget och förväntningar. Konverteringsprocenten, från besökare till kund, ligger 50 procent högre än budget.

– Vi ser att intresset för tjänsten är större än förväntat. Fler än vanligt svarar på våra kundenkäter och 62 procent ger Enerfy – försäkring med Moderna, betyget 10, på en skala 1–10, där 10 betyder att jag kommer att köpa när min gamla försäkring väl löper ut, skriver Liselott Johansson i sin presskommentar.

17 maj, 2017
Gunnar Loxdal
0706946048