Greater Thans intäkter ökade 178% Q3 till 2,2 Mkr

Greater Thans omsättning ökade under tredje kvartalet med 178 procent jämfört med tredje kvartalet 2016, till 2,2 miljoner kronor. Samtidigt försämrades resultatet till –4,4 (–2,5) miljoner kronor. 

Omsättningsökningen kommer framförallt från försäljningen av försäkringen genom bolagets egna kanaler i Sverige och även bolagets partners i Norden.

VD Liselott Johansson skriver i sin kommentar att det är en härligt positiv utveckling i bolaget, med fler partners, ökad omsättning och ökad försäljning i Norden.

– Vår AI-baserade modell för att prissätta premien ger lägre skadeutfall, verkligheten har i vårt fall överträffat dikten.? Sedan ser vi att vår modell driver en positiv beteendeförändring, när konsumenten blir upplyst och belönad, blir körstilen säkrare och miljövänligare. Detta leder till att konsumenten får en lägre försäkringspremie, säger Liselott Johansson.

Bolagets kostnader väntas stiga framöver på grund av ökade sälj- och marknadsföringsinsatser på Enerfy försäkringstjänst.

Enligt Greater Thans styrelse har bolaget goda förutsättningar att kunna tillföra ytterligare finansiering, ifall behov av ytterligare kapital skulle uppstå.

24 november, 2017
Gunnar Loxdal
0706946048