Grattis Länsförsäkringar — årets vinnare i ServiceScore!

• Länsförsäkringar i topp när det gäller service — igen!
Länsförsäkringar tar storslam i undersökningen ServiceScore, som mäter svenska konsumenters upplevelse av servicenivån hos olika företag och organisationer. Länsförsäkringar tar hem segern i kategorin ”Försäkringar” och dessutom är Länsförsäkringar Bank för första gången vinnare i kategorin ”Bank”.
ServiceScore genomförs i år för åttonde året i rad med mätningar av hur svenska konsumenter upplever vilken service de får.
De nominerade i kategorin Försäkringar 2019 var Agria, Folksam och Länsförsäkringar. Att Länsförsäkringar var vinnare i kategorin var kanske inte någon överraskning, ServiceScore konstaterar att Länsförsäkringar under lång tid har dominerat denna klass och fortsätter att hålla avståndet till konkurrenterna.
Däremot var det mer överraskande att Länsförsäkringar även segrade i kategorin bank, där Handelsbanken ända sedan starten för åtta år sedan har abonnerat på första platsen. De nominerade i denna kategori var Handelsbanken, ICA-Banken och Länsförsäkringar Bank. Länsförsäkringar Banks seger var dock knapp; den samlade poängen var 59,8 för Länsförsäkringar Bank mot 59,6 för Handelsbanken.
I kategorin ”Finansiella tjänster” stod Avanza som segrare, precis som föregående år, med Länsförsäkringar Bank på andra plats och Handelsbanken på tredje.
Även i kategorin ”Fastighetsförmedling” kom Länsförsäkringar in som god tvåa, med Svensk Fastighetsförmedling som vinnare och Fastighetsbyrån som trea.