Stoppa näthatet! Dina inkluderar Näthjälp i hemförsäkringen
Dina Försäkringar meddelar nu att man från och med 1 september inkluderar Näthjälp för alla kunder med en hem- eller villahemförsäkring. Näthjälpen är tänkt ger kunderna stöd för att få bort oönskat och kränkande innehåll på internet.
Näthjälpen ska till exempel kunna hjälpa till med att få bort innehåll som har publicerats på Internet utan samtycke, eller falska profiler som skapats i kundens namn.
– Att bli utsatt är mycket påfrestande för den som drabbats. Det kan även vara mycket tidskrävande och svårt att veta hur man ska gå tillväga för att ta bort informationen på egen hand. Därför känns det bra att kunna stötta våra kunder och erbjuda Näthjälpen, säger Mia Winberg, produktansvarig Konsument på Dina Försäkringar.
Näthjälpen ger även rådgivning till kunderna, och erbjuder hemförsäkringskunderna rådgivning om Internet och hur de bäst anpassar inställningarna i sociala medier för att skydda sig i framtiden.