Matilda Hansson utsågs till marknadsdirektör på Upptec
Matilda Hansson tillträdde den 1 december tjänsten som marknadsdirektör på Upptec, där hon bland annat ansvarar för bolagets marknadsföring.
Hon kommer närmast från Dometic, där varumärket och digitaliseringen av marknadsföringen har varit i fokus.
Magnus Franck, VD på Upptec, säger så här i sin kommentar till rekryteringen av Matilda Hansson:
— Matilda har en stark marknadsföringsbakgrund som kommer att stärka Upptec och vår snabba tillväxt. Matilda kommer som ny marknadsdirektör på Upptec, att leda marknadsförings- och kommunikationsinsatser som kommer att hjälpa oss att uppfylla vårt mål att leverera långsiktigt värde till våra kunder.
Upptec har som affärsidé att digitalisera och automatisera skaderegleringsprocesser, som i dag kan vara omständig för slutkonsumenten. Man beskriver sig i dag som ett av de ledande insurtech-bolagen i Europa inom värdering i skaderegleringsprocessen.
— Det är intressant att trots detta har bolaget gått under radarn fastän den har stor betydelse i försäkringsbolagens vardag. Det ska bli kul att ändra på det, och vara med på den expansionsresa som Upptec befinner sig på, säger Matilda Hansson i sin kommentar.
— Vi har en innovativ produkt till våra kunder och som en partner i deras digitaliseringsresa gör vi deras jobb mycket lättare – det viktigaste de har, och där vi kan hjälpa våra kunder ytterligare med vår produkt är att erbjuda slutkonsumenten en fantastisk digital och fullt automatiserad upplevelse
Tomas Olsson är Chief Commercial Officer på Upptec. Han kommenterar rekryteringen så här:
— Jag hade verkligen inte kunnat önska mig en bättre person till tjänsten som marknadsdirektör. Matilda har en global och bred erfarenhet som i kombination med engagemang, driv och kreativitet blir en grund för Upptecs resa framöver. Vi står inför snabb, ständig expansion och produktutveckling framöver som verkligen kräver en kapacitet av högsta klass vilket Matilda Hansson kan personifiera.