Folksams David Bustos utsågs till ”årets E-commerce Manager”
Folksam meddelar att bolagets medarbetare David Bustos har utsetts till ”årets E-commerce Manager” i tävlingen E-star Awards som arrangeras av E-commerce recruit.
Så här lyder prismotiveringen:
”David är en enormt engagerad, kompetent, rolig och empatisk person som genom kreativa ideér och innovation har drivit och tagit Folksams digitala kundupplevelse och digitala försäljning till en helt annan nivå under de två år han arbetat på bolaget. En otrolig digital förflyttning och transformation inom en traditionell, ej snabbrörlig och ”tråkig” bransch (försäkringar) som ligger långt efter när det gäller onlinenärvaro. Den digitala försäljningen har ökat enormt och redovisat både all time high och rekordresultat, tack vare bland annat alla genomförda förbättringar inom områdena att attrahera, utveckla och behålla kunder, spetskompetens inom SEO/SEM, konverteringsoptimering (CRO) och webbanalys. Dessutom rekord i webbtrafiksvolym och trafikanskaffning samt förbättrad och rekordhög konverteringsgrad.”
– Det känns oerhört hedrande att få denna utmärkelse. Det visar att vårt hårda arbete för att göra en förflyttning inom digital försäljning, förbättrad användarupplevelse och en sammanhållen kundupplevelse har lönat sig. Vi hade inte fått den om vi inte haft fokus på att kunden ska vara i centrum. Jag ser fram emot att få fortsätta denna spännande resa tillsammans med mina kollegor, säger David Bustos i en kommentar.
Dominika Ström är chef för försäljning och kundupplevelse på Folksam. Hon säger så här i sin kommentar:
– Detta är ett kvitto på att vårt arbete för att öka fokus på digital försäljning har lönat sig. Att David – och därmed Folksam – vunnit är positivt både för Folksam som varumärke, som arbetsgivare, och som ett ledande företag inom försäkring- och sparandebranschen.