Hedvig lanserar modekollektion med tema ”urspårad hemmafest”

• ”Kollektionen tvingar betraktaren att tänka på nya sätt och hitta skönhet i något som tidigare sågs som trasigt eller trasigt. På det sättet hyllar kollektionen själva kärnan i båda våra varumärken – hur man lever livet till fullo utan bekymmer eller ånger”, säger Simon Wick, grundare och kreativ chef på (di)vision om kollektionen TABLEWEAR.
Hedvig har i samarbete med det danska modeföretaget (di)vision lanserat kollektionen TABLEWEAR där plaggen är uppsydda av en vinfläckade bordsdukar.
Under modeveckan i Köpenhamn försäkrade Hedvig modevarumärket (di)visions visning “Dressed for Disaster”, där bland annat en känd modell, Sarah Dahl, presenterade en klänning som visade sig vara en hel bordsduk.
Visningen skedde i en lokal inredd som en urspårad hemmafast, med fimpar, rödvinsspill på dukar och trasiga saker ”så som en hemmafest i värsta fall kan sluta och man då behöver kontakta sitt försäkringsbolag”, som Hedvig beskrev miljön i samband med visningen.
Nu har Hedvig tagit samarbetet med (di)vision ett steg till, och lanserar kollektionen TABLEWEAR med fem plagg uppsydda från de rödvinsfläckiga bordsdukarna från visningen.
Petter Swanberg, Creative Director på Hedvig, säger så här i en kommentar:
— Kollektionen ramar in Hedvigs sätt att flippa perspektiv och se potentialen i händelser eller saker som tidigare betraktats som misslyckade eller förstörda. Med rätt mindset kan en fläck bli ett minne av en bra kväll, istället för en olyckshändelse.