Lassie nu över 30 000 kunder sammanlagt i Sverige och Tyskland
Lassie meddelar att man nu har över 30 000 kunder i Sverige och Tyskland, och över 100 miljoner kronor i förväntade premiebetalningar för aktiva försäkringar.
Tidigare i år tog klivet ut i Europa och lanserade sin försäkring även i Tyskland. Företaget växer stadigt och har nu över 30 000 kunder i de båda länderna vilket beskrivs som en viktig milstolpe för bolaget.
Lassie har profilerat sinas hund- och kattförsäkringar i förhållande till mer traditionella djurförsäkringar genom sitt fokus på att förebygga skador och sjukdomar. Kunderna har möjlighet att sänka försäkringskostnaderna genom aktiva val som främjar husdjurens hälsa och välmående.
— Tack vare det positiva mottagandet av våra produkter har vi nått denna betydelsefulla prestation och vi är tacksamma för våra lojala kunder och vårt team. Det känns overkligt att vi lanserade för mindre än två år sedan!, säger Hedda Båverud Olsson, VD och en av Lassies grundare, i en kommentar.
Enligt Lassie är målet inför framtiden att fortsätta erbjuda försäkringar av hög kvalitet och att kunna bidra till att så många djur som möjligt får vara friska och glada. Lassies app beskrivs som en viktig del i arbetet med att ge vägledning i husdjursvardagen anpassad efter djurens behov. Lassie kommer nu att fortsätta på sin tillväxtresa med siktet inställt på att bli marknadsledande inom djurförsäkringar.