Brilliant: LF Kronoberg får bäst kundbetyg i försäkringsbranschen
Länsförsäkringar Kronoberg var bäst i försäkringsbranschen på kundservice år 2023, enligt Brilliant Futures årliga sammanställning av kundundersökningar i olika företag.
Sammanställningen bygger på data från organisationernas egna kundundersökningar. Totalt ligger cirka 2,3 miljoner svar från kundundersökningar till grund för beslutsunderlaget. Alla användare av Brilliants plattform för kundundersökningar är per automatik med i urvalet.
— Det är tunga ekonomiska tider för många organisationer nu. Vår data visar också att organisationer som har engagerade medarbetare även har mer lojala kunder och här har kundservice en oerhört viktig roll i den direkta kontakten med organisationens kunder. Avgörande insikter att ta fasta på i dessa tider; det är viktigare än någonsin att kartlägga, analysera och agera på kundernas feedback, säger Brilliant Futures VD Ulrika Jonsson i en presskommentar.
De kategorier som ingår i sammanställningen är bank, energi, finansiella tjänster, försäkring, fackförbund, kommuner samt kategorin årets förändringsresa.
I kategorin försäkring placerar sig Länsförsäkringar Kronoberg på första plats med Länsförsäkringar Jämtland på andra plats och Akademikerförsäkring på tredje.