Premiär för Trygg-Hansas filmer med reklam för barnförsäkring
Nu i veckan är det premiär för Trygg-Hansas nya reklamkampanj för barnförsäkring. I kampanjen har konceptet med skildringar av dokumentära ögonblick tagits ett steg längre — filmerna har nämligen skapats av allmänheten!
Inom ramen för Trygg-Hansas kommunikationskoncept ”Trygghet för livet” skildras vardagsmagi i ett svartvitt manér. Det som skildras är verkliga händelser med människor som upplever magiska ögonblick på riktigt.
I somras togs konceptet vidare — genom att allmänheten bjöds in att dela egna bilder och filmer.
En del av det material som kom in kommer nu att synas i Trygg-Hansas reklamfilmer.
— Responsen blev överväldigande — att så många vill dela sina magiska ögonblick med oss känns helt fantastiskt! Vi vill vara där livet händer, tillsammans med våra kunder för att skapa trygghet för livet. Och det speglas i vårt dokumentära reklamkoncept. Den nya kampanjen tar vårt koncept till en ny nivå och förstärker den dokumentära känslan ytterligare, med hjälp av fantastiska filmer och bilder från kunders, medarbetares och allmänhetens vardag, säger Josefin Lundmark, marknads- och kommunikationsdirektör på Trygg-Hansa, i en kommentar.
I ett första steg är fokus lagt på Trygg-Hansas barnförsäkring som i augusti i år fick förbättrade villkor.
Åtta filmer har valts ut, och de visas från och med denna vecka bland annat i tv-reklam, online-video, digital utomhus, sociala medier och Youtube.