Nu lanseras Hedvigs digitala försäkringar för SEB:s bankkunder
Från och med nu kan kunderna i SEB ta del av Hedvigs erbjudande om att teckna en digital hemförsäkring.
Förra året gick SEB in som delägare i Hedvig med sikte på att lansera ett strategiskt partnerskap.
Nu meddelar Hedvig att det första steget i partnerskapet rullas ut, och att ett erbjudande om Hedvigs digitala försäkringsprodukter därmed går att ta del av direkt i SEB:s kundmiljö.
— Bank och försäkring går hand i hand, till exempel i samband med en flytt då bolån och hemförsäkring ses över, vilket gör detta till ett naturligt partnerskap. Självklart är det en spännande möjlighet för oss på Hedvig att nå ut med vårt erbjudande till fler människor, samtidigt som vi tillsammans med SEB flyttar fram gränserna för digitala, automatiserade och kundvänliga partnerskapslösningar, säger Hedvigs VD Jonas Billberg i en kommentar.
De försäkringsprodukter från Hedvig som erbjuds SEB:s kunder inom ramen för paketet ”Enkla Vardagen” är bilförsäkring, villaförsäkring, bostadsrättsförsäkring, hyresrättsförsäkring, kattförsäkring, hundförsäkring och olycksfall/personförsäkring.
För den som är ny som medlem hos Hedvig blir första månaden gratis. Därefter erbjuds 10 procents rabatt på villa-/hemförsäkringarna och 5 procents rabatt på djurförsäkring, bilförsäkring och olycksfallsförsäkring.
Hedvigs försäkringar erbjuds parallellt med försäkringserbjudanden från Trygg-Hansa som SEB sedan tidigare har ett etablerat samarbete med.