Så ska Bliwas vårdförsäkring bli ännu mer tillgänglig

• ”Nu lanserar vi ett antal förbättringar som ökar tillgängligheten på olika sätt, allt med syfte att kunderna ska få bra rådgivning och snabbare vård av rätt specialister”, säger Caroline Boqvist.
Bliwa meddelar att man under januari har lanserat ett antal nyheter i sin vårdförsäkring.
Dessa förbättringar stärker enligt Bliwa sammantaget kundupplevelsen ytterligare genom ökad tillgänglighet för Bliwas vårdförsäkringskunder. Förbättringarna rör uppgraderingar i telefonisystemet för vårdplanering, och ökad möjlighet till mer kvalificerade rådgivning under jourtid. Den geografiska täckningen har också utökats med fler vårdgivare.
— I samarbete med våra kunder och partners arbetar vi löpande med att förbättra produkten och upplevelsen för kunderna. Nu lanserar vi ett antal förbättringar som ökar tillgängligheten på olika sätt, allt med syfte att kunderna ska få bra rådgivning och snabbare vård av rätt specialister, säger Caroline Boqvist, chef för Produkt & Erbjudande på Bliwa, i en kommentar.
Dessutom lanseras en ”Vårdnavigator” för försäkrade med svåra och krävande medicinska situationer.
— Vi är också glada över att kunna erbjuda en så kallad Vårdnavigator för de kunder som väljer det som tillägg i försäkringen. Den ger extra stöd vid mer krävande medicinska situationer. I dessa fall får den försäkrade tillgång till en dedikerad legitimerad sjuksköterska som följer händelseförloppet vid sjukdomen eller skadan och stöttar i processen. Det kan bland annat handla om stöd vid komplexa sjukdomar när flera vårdgivare vid olika vårdinstanser är delaktiga i en utredning eller behandling, säger Caroline Boqvist.
Bliwas vårdförsäkring lanserades år 2013. Totalt är i dag över 50 000 personer försäkrade genom Bliwa och får därmed tillgång till rådgivning, förebyggande tjänster, tidsbokning och snabbare vård av rätt specialist.