Gofido tecknar samarbetsavtal med Påmind AB om SaaS-lösning

• Påmind hjälper sina kunder genom att förhandla ner priset och hålla koll på viktiga förfallodatum på dina avtal och abonnemang. Nu har Påmind avtalet med Gofido om att använda bolagets SaaS-lösning för att kunna erbjuda även försäkringar under eget varumärke.
Gofido har ingått ett samarbetsavtal med företaget Påmind AB, som innebär att Påmind kan erbjuda en försäkringslösning för sina kunder under eget varumärke.
Påmind är specialiserat på att sänka kostnaderna för abonnemang och avtal. Genom partnerskapet med Gofido kan Påmind nu integrera en komplett försäkringslösning under eget varumärke. Enligt Påmind ligger det i linje med företagets strategi att göra kundernas vardag enklare oavsett om det gäller abonnemang, avtal eller försäkringar.
— Det ska inte spela någon roll om du är ny eller befintlig kund – hos oss får alla samma schyssta erbjudande. Vi vill utmana synsättet att bara nya kunder belönas med kampanjer. Med vår lösning ska kunderna alltid känna sig prioriterade. Det här samarbetet handlar om att skapa en tjänst som kunderna kan lita på. Vi ser fram emot att fortsätta utmana marknaden och göra vardagen enklare för våra kunder, säger Påminds VD Markus Pihl i en kommentar.
Gofidos plattform hanterar hela försäkringskedjan – från distribution till administration och kundhantering – vilket gör det möjligt för Påmind att fokusera på sitt uppdrag: att spara tid och pengar åt sina kunder.
— Vår SaaS-lösning är designad för att hjälpa företag som Påmind att stärka sitt erbjudande och samtidigt skapa ett större värde för sina kunder, utan att behöva bygga egna lösningar från grunden, säger Gofidos VD Simon Cederholm i sin kommentar.
Påmind AB hade under 2023 en omsättning på 9,2 miljoner kronor och ett resultat på -12,3 miljoner kronor.