Matilda Hansson går från Upptec till Seamless Insure

• ”Jag ser fram emot att samarbeta med ett fantastiskt team och bidra med min erfarenhet för att skapa lösningar som gör skillnad för våra kunder”, säger Matilda Hansson.
Matilda Hansson kommer i april att börja som Head of Marketing på Seamless Insure.
Hon kommer närmast från insurtechbolaget Upptec. Tidigare har hon bland annat haft nyckelroller på Dometic och CDON.
— Jag ser verkligen fram emot att börja på Seamless Insure och bidra till företagets fortsatta framgång. Försäkringsbranschen är i en ständig utveckling, och att få vara en del av en sådan innovativ miljö som hos Seamless Insure känns både utmanande och inspirerande. Jag ser fram emot att samarbeta med ett fantastiskt team och bidra med min erfarenhet för att skapa lösningar som gör skillnad för våra kunder, säger Matilda Hansson i en kommentar.
Seamless Insure har tidigare varit känt under namnet Contemi. Bolaget grundades i Norge och utvecklar och tillhandahåller kompletta kärnsystem för försäkringsbolag, MGA:er och mäklare inom sakförsäkring. Kunderna finns framförallt i Norden, men bolaget har i dag även kunder i Afrika, Asien och Mellanöstern.
Ted Cederlund är Head of Commercial på Seamless Insure. Han säger så här i en kommentar:
— Seamless och Contemi har varit aktiva i Norden sedan tidigt 2000-tal men vi har forfarande en hel del kvar att göra när det kommer till att berätta för världen vilka vi är. Matilda kommer att driva, och accelerera, våra marknadsaktiviteter, vilket är key för fortsatt utveckling och tillväxt. Hennes tidigare erfarenheter inom både tech, försäkring och varumärkesbyggande gör henne väl rustad att ta sig an den nya rollen som Head of Marketing på Seamless Insure.
Seamless Insure har de senaste åren etablerat sig som en ledande aktör inom it-system för försäkringsbolag och distributörer. Företagets flaggskeppsprodukt Seamless Insure är ett molnbaserat skalbart kärnsystem med stöd för hela försäkringslivscykeln; från distribution och onboarding till skade- och kundservicehantering samt UW och produkt.
— Rekryteringen av Matilda är ytterligare ett steg i vår satsning på att vara ledande i Norden. Hennes erfarenhet från den Nordiska försäkringsmarknaden samt att ha jobbat i globala miljöer är helt i linje med vad Seamless behöver. Med Matildas kompetens och passion för marknadsföring och teknik är jag säker på att det blir succeé, säger Seamless Insures VD Nelius Strydom i sin kommentar.