Maria Christofi Johansson bygger upp Gofidos kundkommunikation
Maria Christofi Johansson har tagits in till Gofido för att bygga upp bolagets kundkommunikation. Hon är i dag verksam i eget bolag som konsult inom kundservice och digitalisering och har tidigare under 19 års tid varit ansvarig för Avanzas kundservice.
Gofidos VD Annika Saramies säger så här om rekryteringen av Maria Christofi Johansson:
— Utvecklingen av Gofido går i en rasande fart. Vi har fortsatt rekryteringen till vårt IT team och tillsammans med proffs inom design och kommunikation har vi satt grunden i Gofidos användarupplevelse och kommunikation. Vi är också mitt uppe i arbetet med att sätta den bästa service och support vi bara kan för våra kunder. Våra höga ambitioner tillsammans med moderna digitala verktyg gör det möjligt att ta service till nya nivåer från 2020. Vi välkomnar därför varmt Maria Christofi Johansson till vårt Gofido team som med sina 19 år som ansvarig för Avanzas flerfaldigt vinnande kundservice har stor erfarenhet som hjälper Gofido i denna satsning.
Maria Christofi Johansson säger i sin kommentar att hon längtar efter att kunna vara med och bygga en kundupplevelse med kundens behov i centrum:
— Ska bli superspännande att få vara med och förändra en ny bransch och samtidigt bygga en kundupplevelse från start, där kunden och kundens behov står i centrum och vi alltid vid dess sida – på riktigt! Det finns en enorm potential där vi vill positionera oss i en bransch som ibland glömmer bort att vårda sina kundrelationer. Det vill vi ändra på.
Det var i november förra året som grundarna bakom Gofido presenterade sina planer på att starta ett nytt bolag med inriktning på försäkring. Avsikten är att lansera en hemförsäkringsprodukt senare under våren.
Förutom Annika Saramies består grundarkvartetten av Stefan Mahlstein, Gertrud Hack och Claes Hemberg — alla med en bakgrund på olika ledande befattningar inom Avanza.
Namnet Gofido har anknytning till världens vanligaste hundnamn: Fido. Tanken är att folk behöver någon som värnar och vaktar — en samvetsgrann partner som letar och bygger försäkringen med bästa priset och erbjudandet.
Annika Saramies säger till Sak & Liv att ytterligare information om satsningen väntas inom kort:
— Sedan november då vi började berätta om Gofido har vi sett ett mycket stort intresse från marknaden. Särskilt glädjande är alla inspel från kunder med många givande tankar och idéer, extra roligt att kunna tillgodose dessa. Ett 30-tal jobbansökningar, personer med viljan och behovet att förändra försäkringsbranschen har spontant skickat intresse till oss. Ett 20-tal förslag på samarbeten, samtliga med nya tekniska lösningar där vi tillsammans kan skapa bättre användarupplevelse och lägre priser. Ett 10-tal investerare som i olika former visat viljan att vara med på Gofidos fortsatta resa.